VEGANSKE PRODUKTER ONLINE - DANSK VEGANSK WEBSHOP

Søg

VEGANSKE PRODUKTER ONLINE - VEGANSK WEBSHOP

VEGANSKE PRODUKTER ONLINE - DANSK VEGANSK WEBSHOP

Salgs- og leveringsbetingelser

Her finder du information om fragt, leveringspriser og leveringsbetingelser på Nutty Vegan – Vegansk Webshop.

Vi sender kun pakker ud i Danmark.

Leverings- /fragtpriser:

Vi sender pakker ud alle hverdage (ikke i weekenden eller på helligdage).

GLS – leveringspriser:

  • Til pakkeshop: 39 kr (gratis ved køb over 499 kr)
  • Til hjemmelevering: fra 59 kr (beregnes ud fra vægt) – sendes ikke ud fredag hvis der er kølevarer med.
  • Til erhvervslevering: fra 55 kr (beregnes ud fra vægt) – sendes ikke ud fredag hvis der er kølevarer med.
  • Bemærk: hvis du ikke er hjemme, og har bestilt privatlevering: opret en GLS-engangs-fuldmagt på følgende webadresse, hvor du også skal bruge det pakkenummer, GLS har oplyst i din SMS: https://gls-group.eu/DK/da/engangsfuldmagt.) Det er ikke nok, at du skriver noget i kommentarfeltet her på webshoppen. GLS skal bruge din direkte fuldmagt.
 
GRATIS LEVERING:

Der er gratis levering og fragt til en GLS pakkeshop, hvis du bestiller for over 499 kroner (ekskl eventuel køle-emballage). 

HAR DU BESTILT KØLEVARER TILLÆGGES DIN ORDRE 25 KR FOR KØLE-EMBALLAGE – MERE INFO NEDENFOR.

Hvornår leveres din ordre?

Din ordre pakkes hurtigst muligt. Ofte samme dag, hvis ordren aflægges inden kl 11.30 på en hverdag. Dog kan der være 1-2 dages ekstra leveringstid afhængigt af fragtfirmaernes arbejdsbyrde, der er større i højsæsoner som jul og Black Friday.

BEMÆRK: GLS leverer ikke pakker til hjemmelevering om lørdagen. Dog omdeler de til pakkeshops lørdag. 

Du modtager oftest din pakke inden for 1-2 hverdage med mindre andet er anført ved bestillingen.

Har du bestilt kølevarer til hjemmelevering med GLS efter kl 11.30 torsdag – sendes din ordre først mandag, da den ellers vil strande hos GLS weekenden over (der sendes derfor heller ikke køle-ordrer ud dagen før en helligdag).

AFHENTNING PÅ LAGERET I HOLSTEBRO

Når du vælger afhentning på lageret i Holstebro, kan du afhente din ordre fra næste hverdag kl 11.30. Du bedes skrive i kommentarfeltet, hvilken dato/dag, du ønsker at afhente, da din ordre bliver stillet ud i en stor sort hyndeboks udendørs. Du bør derfor afhente den dag, du har anført i Kassen, da vi altid vil sørge for at den er klar på valgte tid og dato – med mindre du kontaktes om andet. 

Har du køle-varer i ordren, kan du skrive i bemærkningsfeltet, at du ønsker beløbet for køle-emballage refunderet. Så lægger vi i stedet en masse frosne elementer ud i en stor flamingokasse indeni hyndeboksen, og heri vil din ordre stå i en separat kasse, som du så kan tage med. Bemærk at der kan være andre ordrer i flamingokassen.

Afhentning er på Måbjerg Skolevej 32, 7500 Holstebro. Nutty Vegans lager ligger på den anden side af den store lagerbygning, hvor der også er andre firmaer. Der er skilte. Hyndeboksen står lige ved siden af porten til Nutty Vegans indgang/port. 

KØLE-VARER SENDES MED KØLE-EMBALLAGE

Har du bestilt kølevarer (disse er markeret med et blåt symbol på varebilledet, og det står beskrevet på varesiden), koster køle-emballage 25 kr pr ordre. Uanset ordrebeløb / ordrestørrelse. 

Vi anvender flere slags termo-emballage, alt afhængigt af hvor mange varer der skal pakkes.

Nogle ordrer med kølevarer sendes i en fødevaregodkendt termopose, der er lavet af 80% genbrugsplast sammen med køleelementer, så dine køle-varer kan holde temperaturen i op til 40 timer fra din ordre pakkes og sendes.

Andre ordrer med kølevarer sendes i fødevaregodkendt recycold-indpakning lavet af 70% genbrugspapir. Sammen med de frosne køle-elementer kan dine varer holde sig kolde i op til 48 timer.

Bestiller du til pakkeshop er det derfor meget vigtigt, at du afhenter dine kølevarer samme dag, som du får besked om, at din pakke kan afhentes. 

Køle-emballage til levering til ikke-brofaste øer:

Nutty Vegan leverer til hele Danmark inkl. ikke-brofaste øer. Dog vil køleemballagens effekt aftage ved adresser på ikke-brofaste øer, da pakken herved vil have en ekstra leveringsdag. Vi kan derfor ikke garantere at varerne vil være 100% kolde ved ankomst hvis din adresse er på en ikke-brofast ø.

Bortskaffelse af termopose + fryseelement

Termoposen er lavet af 80% genbrugte PETflasker – og hele termoposen kan sorteres som plastik, så den kan genanvendes igen. 

Bortskaffelse af Recycold-termoindpakning: kan sorteres som papir, og dermed genanvendes igen.

Køle-elementerne indeholder væske, der hverken er skadeligt eller giftigt, så du kan blot klippe hul på posen, og hælde indholdet i afløbet. Posen sorteres herefter som plastik.

Husk at afhente din pakke i pakkeshoppen

Hvis du glemmer at hente din pakke i pakkeshoppen, efter den har ligget der i 7 dage, sendes den retur til lageret i Holstebro. Dette betaler jeg ekstra fragt for. Herefter kan du gratis afhente pakken på lageret i Holstebro (pakken opbevares i mindst 2 måneder efter modtagelse), eller du kan betale for fragt på ny, hvis der er tale om varer der er undtaget fra fortrydelsesretten, læs mere nedenfor under afsnittet om fortrydelsesret. Kontakt mig, indehaver Louise Maae, på mail, hvis dette er sket for dig.

Husk altid at dobbelttjekke din mailadresse, når du tjekker ud/i Kassen, da en forkert mailadresse betyder, at du ikke får en mail, når din pakke er klar til afhentning. 

Hvordan leveres din ordre?

Alle ordrer på webshoppen sendes via GLS til din nærmeste GLS pakkeshop, din erhvervsadresse eller til din privatadresse.

Du vælger den pakkeshop, du ønsker at bruge, inden du gennemfører din ordre. Eller du vælger hjemmelevering eller erhvervslevering, hvis det er den fragtløsning, du ønsker. Leveringsmuligheder og -priser afgøres ud fra din pakkes vægt.

Du får besked fra GLS på mail når de har registreret din pakke, og når pakken er klar til afhentning i din valgte pakkeshop – eller er på vej hjem til dig.

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.  
Det betyder, at du som udgangspunkt har reklamationsret i 24 måneder.  

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.   

Har du mod al forventning en reklamation på en vare (fødevare og non-food), bliver problemet løst hurtigt og nemt. At du ikke kan lide smagen af et produkt, er ikke en årsag til reklamation. Du bedes sende dit ordrenummer, samt et billede eller flere af fejlen eller manglen (hvis noget er gået i stykker/bulet osv.) til info@nuttyvegan.dk og kort beskrive, hvad fejlen eller manglen er, og hvordan du kan kontaktes.

Du bliver kontaktet inden for 1-2 hverdage, og så finder vi en løsning. Send ikke reklamationer retur og smid dem ikke ud (ej heller emballagen), før du har været i kontakt med mig, indehaver Louise Maae. Forefindes der f.eks. ikke dokumentation (i form af billeder) af ødelagte varer, kan det have betydning for din reklamation.

Varen sendes til:  

Nutty Vegan

Måbjerg Skolevej 32

7500 Holstebro

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Louise på mail: info@nuttyvegan.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her 

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her 

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. (køle-varer undtaget – se afsnittet nedenfor om ‘Ingen fortrydelsesret’).

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@nuttyvegan.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.  

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Returnering  

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.  

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 174 kr

Ingen fortrydelsesret 
Disse aftaler kan ikke fortrydes:  

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt – herunder kølevarer. 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.   

Varens stand, når du sender den retur 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet  

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.  

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.  

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.  

Varen sendes til: 

Nutty Vegan ApS

Måbjerg Skolevej 32

7500 Holstebro

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Mod forudgående aftale kan du også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.  

Tilbud og Kort-dato-varer

Hvis varen er på tilbud, kan det være en kort-dato-vare*. Du bør derfor altid tjekke på selve produktsiden, hvor det på de første skrevne linjer, vil fremgå, om der er en ‘bedst før ofte god efter’-dato. 

Bestiller du f.eks. en vare, der kan holde sig til, dagen efter du bestiller, er det dit ansvar, at du afhenter din pakke i pakkeshoppen dagen efter bestilling.

*En kort-dato-vare vil have en holdbarhed på få uger eller dage inden udløb. Og kan også være løbet på dato. Du er altid velkommen til at skrive og spørge ind til en vares holdbarhedsdato, hvis den ikke fremgår på varesiden, hvis du f.eks. planlægger at købe stort ind. Kontakt mig på mail her.

Sikker betaling

Nutty Vegan ApS samarbejder med PensoPay og Clearhaus i forhold til betalingsløsningen. Du kan både købe varer med MobilePay, VISA og Mastercard. Alt sammen via en sikker, online serverforbindelse.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.   

Reservation af beløb 

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.  

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.  

Forsendelsesemballage:

Ved at handle på webshoppen, accepterer du, at jeg anvender genbrugspapkasser og genbrugskassefyld til nogle ordrer. Jeg genbruger de egnede kasser, som jeg får varerne leveret i fra de forskellige leverandører.

Fyldet i kasserne er enten lavet af genbrugspapir eller andet genbrugsmateriale. Er din vare rullet ind i bobleplast (eksempelvis et glas ‘nutella’), er plasten lavet af  genbrugsplast.

Jeg forsøger at bruge så mange genbrugsmaterialer så muligt, og bestræber mig på at emballagen er så miljøskånsom, som det kan lade sig gøre.

Juridiske firmaoplysnigner

Firma: Nutty Vegan ApS
CVR-nummer: 40899057
Kontoradresse: Ellehammersvej 98

Lageradresse: Måbjerg Skolevej 32
Postnummer og by: 7500 Holstebro

Mail: kontakt@nuttyvegan.dk 

Telefon: 61 48 30 34 (bemærk telefonens åbningstider:  Mand-fredag 13.00 – 14.30)

Standardfortrydelsesformular ( klik på dette link til en pdf version: Standardfortrydelsesformular Nutty vegan)

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til: 

Nuttyvegan.dk 

Måbjerg Skolevej 32

7500 Holstebro

e-mail: info@nuttyvegan.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 

__________________________________________________________________________________ 

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________ 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________ 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22-09-2025