Salgs- og leveringsbetingelser

Her finder du information om fragt, leveringspriser og leveringsbetingelser på Nutty Vegan – Vegansk Webshop.

Leverings- /fragtpriser:

  • Leveringsprisen er 39 kr. inkl. moms til en af GLS’ pakkeshops nær dig i hele Danmark (gratis ved ordrer over 499 kr). GLS sender en sms/mail, til det telefonnummer og den mailadresse du oplyser i Kassen, når din pakke er klar til afhentning i din valgte pakkeshop.
  • Leveringsprisen til privat og erhverv er 60 kr. Bemærk: hvis du ikke er hjemme, og har bestilt privatlevering: opret en GLS-engangs-fuldmagt på følgende webadresse, hvor du også skal bruge det pakkenummer, GLS har oplyst i din SMS: https://gls-group.eu/DK/da/engangsfuldmagt.) Det er ikke nok, at du skriver noget i kommentarfeltet her på webshoppen. GLS skal bruge din direkte fuldmagt.

 

GRATIS LEVERING:

Der er gratis levering og fragt til en GLS pakkeshop nær dig, hvis du bestiller for over 499 kroner. 

Hvornår leveres din ordre?

Vi pakker din ordre hurtigst muligt efter modtagelse af din bestilling. Ofte den samme dag, hvis ordren afgives tidligt på dagen på en hverdag. Dog kan der være 1-2 dages ekstra leveringstid afhængigt af GLS’ arbejdsbyrde, der er større i højsæsoner som jul og påske.

BEMÆRK: GLS leverer ikke pakker til hjemmelevering om lørdagen. Dog omdeler de til udleveringsstederne lørdag.

Du modtager din pakke inden for 1-3 hverdage (også lørdag til pakkeshops – ikke privatomdeling), med mindre andet er anført ved bestillingen.

Husk at afhente din pakke i pakkeshoppen - vi refunderer ikke beløbet

Hvis du glemmer at hente din pakke i pakkeshoppen, efter den har ligget der i 10 dage, sendes den retur til os. Dette betaler vi ekstra fragt for. Herefter kan du gratis afhente pakken på lageret i Sunds (vi opbevarer pakken i 2 måneder efter modtagelse), eller du kan betale for fragt på ny. Vi refunderer ikke ordrebeløbet for uafhentede pakker i pakkeshops, da der er tale om fødevarer, der er opbevaret under forhold, som vi ikke kan kontrollere. Kontakt os gerne på mail, hvis dette er sket for dig.

Hvordan leveres din ordre?

Alle ordrer på webshoppen sendes via GLS til din nærmeste GLS pakkeshop, din erhvervsadresse eller til din privatadresse.

Du vælger den pakkeshop, du ønsker at bruge, inden du gennemfører din ordre. Eller du vælger hjemmelevering eller erhvervslevering, hvis det er den fragtløsning, du ønsker.

Herefter modtager du besked fra GLS. Både når de har registreret din pakke, og når pakken er klar til afhentning i din valgte pakkeshop – eller er på vej hjem til dig.

INGEN returret på fødevarer

Fødevarer tages ikke retur, da vi ikke efterfølgende kan stå inde for fødevarens stand og kvalitet. Der er derfor ingen fortrydelsesret på fødevarerne her på nuttyvegan.dk. Har du en klage – se i afsnittet Reklamation nedenfor. 

Netop fordi vi ikke tager fødevarer retur, kan vi ikke refundere ordrebeløbet, hvis du f.eks. ikke har afhentet din pakke i din valgte pakkeshop inden for 10 dage efter den er ankommet. Så sendes den retur til os (vi betaler ekstra fragt for dette). Varerne kan ikke videresælges, da de har været uden for vores kontrol. Du kan i stedet afhente din pakke gratis på vores lager i Sunds (7451) eller betale for fragt på ny.

returret på non-food varer

Du har 14 dages fuld returret på alle varer, der ikke er fødevarer (non-food varer), såfremt varen returneres i samme stand, som du modtog den i og i uåbnet, original emballage. Varen må ikke have tegn på slidtage, pletter, være påført skader eller lugte af udefrakommende dufte (som eksempelvis parfume, mados eller røg). Nutty Vegan betaler ikke for retur-fragten.

Ønsker du en returnering med ombytning til en anden vare, sendes den nye vare fragtfrit til dig. Varen sendes til samme adresse, som den første vare blev sendt til.

Ønsker du pengene tilbage, bliver beløbet overført til samme konto/kort, som de blev trukket fra. Fragtbeløbet refunderes ikke.

Reklamation

Har du mod al forventning en reklamation på en vare (fødevare og non-food), bliver problemet løst hurtigt og nemt. At du ikke kan lide smagen af et produkt, er ikke en årsag til reklamation. Du bedes sende dit ordrenummer, samt et billede af fejlen eller manglen til info@nuttyvegan.dk og kort beskrive, hvad fejlen eller manglen er, og hvordan du kan kontaktes.

Du bliver kontaktet inden for 1-2 hverdage, og så finder vi en løsning. Send ikke reklamationer retur, før du har været i kontakt med indehaveren, Louise Maae.

Tilbud og Kort-dato-varer

Hvis varen er på tilbud, kan det være en kort-dato-vare. Du bør derfor altid tjekke på selve produktsiden, hvor det på de første skrevne linjer, vil fremgå, om der er en ‘bedst før ofte god efter’-dato. 

Bestiller du f.eks. en vare, der kan holde sig til, dagen efter du bestiller, er det dit ansvar, at du afhenter din pakke i pakkeshoppen dagen efter bestilling.

DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL OG UDSOLGTE VARER

Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer på alle sider/produkter på webshoppen. 

Sikker betaling

Nutty Vegan ApS samarbejder med PensoPay og Clearhaus i forhold til vores betalingsløsning. Du kan både købe varer med MobilePay, VISA og Mastercard. Alt sammen via en sikker, online serverforbindelse.

Forsendelsesemballage:

Ved at handle på webshoppen, accepterer du, at vi anvender genbrugspapkasser til nogle ordrer. Vi genbruger de kasser, som eksempelvis vores egne Nutty Vegan-produkter er pakket i. 

Fyldet i kasserne er enten lavet af 100% genbrugspapir eller 100% komposterbare pakke’chips’/biofyld. Er din vare rullet ind i bobleplast (eksempelvis et glas ‘nutella’), er plasten lavet af 100% genbrugsplast.

Vi forsøger at bruge så mange genbrugsmaterialer så muligt, og bestræber os på at emballagen er så miljøskånsom, som det kan lade sig gøre.